abril 17, 2009

"GUILHERMINA SUGGIA: CELLIST", by ANITA MERCIER

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THE STRAD APRIL 2009

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abril 09, 2009

DO ROMANTISMO PORTUENSE - "VISITA AOS IRMÃOS NAPOLEÃO E A SEUS PAIS" - 17 de ABRIL - 21,30H - SALÃO NOBRE DA FDUP - RUA DOS BRAGAS, 223- PORTO

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abril 08, 2009

CONCERTO DE PÁSCOA - CINEMA TEATRO JOAQUIM DE ALMEIDA-MONTIJO (10 de ABRIL-21,30h) e IGREJA DE SÃO ROQUE -LISBOA (11 de ABRIL -21,00H)

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SEXTA-FEIRA
10 DE ABRIL, 21H30
CINEMA TEATRO
JOAQUIM D’ALMEIDA
MONTIJO

SÁBADO
11 DE ABRIL, 21H00
IGREJA DE SÃO ROQUE
LISBOA


A música sugestionada pelas sete derradeiras palavras de Cristo. Joseph Haydn, católico devoto, correspondeu assim em 1786 ao desafio de um prelado da cidade espanhola de Cádiz, com uma partitura plena de dramatismo e elevação espiritual. O maestro Michael Zilm dirige nestes concertos a versão original da obra; escrita para orquestra e cujas diversas partes foram pensadas para serem alternadas com a elocução do texto, conforme então impunha a tradição desta quadra religiosa no sul da península.

Marco Pereira, violoncelo
Gonçalo Pescada, bayan
José Lourenço, narrador
Michael Zilm, maestro
Orquestra Metropolitana de Lisboa


Joseph HAYDN
– As Sete Últimas Palavras de Cristo na Cruz

Sofia GUBAIDULINA
– Sete Palavras

METROPOLITANA
Travessa da Galé 36 | 1349-028 Lisboa | Portugal
geral@metropolitana.pt
Telefone 213 617 320
Fax 213 623 833

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abril 06, 2009

7º CONCURSO DE INSTRUMENTOS DE ARCO "JÚLIO CARDONA" - de 3 a 9 de ABRIL no TEATRO CINE DA COVILHÃ

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7.º CONCURSO DE INSTRUMENTOS DE ARCO «JÚLIO CARDONA»

Noticiário

As Provas do 7º Concurso de Instrumentos de Arco “Júlio Cardona”, de âmbito internacional, começam já no dia 3 de Abril e prolongam-se até ao dia 9 de Abril. Terão lugar no Teatro Cine da Covilhã.

São 82 Concorrentes de 29 países assim distribuídos:

Portugal, com 22 concorrentes, Alemanha com 9, Espanha 8, Polónia e Suiça com 5 cada, e Canadá e Itália ambos com 3 candidatos. Com dois concorrentes :- Brasil, Inglaterra, Rússia, Sérvia e Ucrânia. Com um concorrente: - Andorra, Áustria, Bélgica, Chile, China, Colômbia, Coreia do Sul, Croácia, Cuba, Eslovénia, Estónia, França, Grécia, Japão, Letónia, Moldávia e Roménia.

Calendário das Provas

Dias 3, 4, 5, 6 e 7 de Abril - de manhã, à tarde e à noite - Provas de Selecção
Dia 8 de Abril - de manhã, à tarde e à noite - Provas Finais das Classes B e A (esta
com Orquestra)

Dia 9 de Abril - às 15,00 h. - TERTÚLIA - Evocação da grande violoncelista portuguesa
Guilhermina Suggia

- Moderador - Dr. João Maria de Freitas Branco
- Comunicação - Profª. Madalena Sá e Costa
- Recital – pelo violoncelista covilhanense Filipe Quaresma
Ao piano – Nuno Santos Dias
-Interpretação da peça “Epílogo para Guilhermina Suggia”, de
Rebecca Clark
- Violoncelo Montagnana , - oferecido por Guilhermina Suggia
à cidade do Porto e cedido expressamente pela Câmara
do Porto para este Recital.

- às 21,30 h. – Concerto de Encerramento e Distribuição de Prémios.
Recital pelos Concorrentes laureados com o 1º Prémio.

Participação da Orquestra de Câmara do Minho


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abril 03, 2009

Of Mind, Medicine and Music: "SELF COMES TO MIND" - OBRA MUSICAL DE BRUCE ADOLPHE INSPIRADA EM "O ERRO DE DESCARTES" DE ANTÓNIO DAMÁSIO"

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Antonio Damasio and composer Bruce Adolphe present their neuroscience-inspired musical work Memories of a Possible Future.
The piece was composed by Bruce Adolphe, based on passages from Damasio’s book Descartes’ Error. To create it, Adolphe drew his compositional procedures from Damasio’s description of memory in Descartes’ Error, using note groupings and harmonies as “convergence zones” in which melodic musical fragments are reconstituted rather than developed or varied in a conventional sense. The work was premiered at Lincoln Center in 2003.
Damasio and Adolphe, together with musicians from the USC Thornton School of Music, will present this moving and provocative work in a symposium and performance.

This year, Damasio and Adolphe collaborated to produce Self Comes to Mind, which will be premiered by Yo-Yo Ma at the American Museum of Natural History in New York on May 3.
Antonio Damasio is the director of the USC College’s Brain and Creativity Institute. His groundbreaking work on the neurobiology of mind and behavior, emotion and creativity is some of the most exciting research currently taking place in the field of neuroscience. His research has helped to elucidate the neural basis for emotions and has shown that emotions play a central role in social cognition and decision-making. Damasio’s work has also had a major influence on the current understanding of the neural systems that underlie memory, language and consciousness.
Bruce Adolphe has composed music for many renowned musicians and ensembles, including Itzhak Perlman, Sylvia McNair, the Brentano String Quartet, the Beaux Arts Trio and the Orpheus Chamber Orchestra. In addition, Adolphe is resident lecturer and director of family concerts for the Chamber Music Society of Lincoln Center, keyboard quizmaster on American Public Media’s Piano Puzzler and founder and creative director of The Learning Maestros, an education company. The author of three books on music, Adolphe has taught at Yale, Juilliard and New York University.
The lecture will be followed by a reception in the Hoyt Gallery.
This event will be presented as part of the Medical Humanities, Arts and Ethics series. Additional events include The Spirit Catches You and You Fall Down, a lecture by Anne Fadiman on Monday, January 12, and “Trust No One”… or, How One Surgeon Actually Learned To Trust, a lecture by Pauline Chen on Friday, January 23.
Organized by Pamela Schaff (Pediatrics and Keck Educational Affairs), Erin Quinn (Family Medicine and Keck Admissions), Hilary Schor (English and Law) and Peter Crookes (Surgery), and co-sponsored by the Keck School of Medicine’s Program in Medical Humanities, Arts, and Ethics and the USC Pacific Center for Health Policy and Ethics.
visionsandvoices@usc.edu

Publicado por vm em 12:38 PM | Comentários (0)